Home Recenzije Race Driver: GRID Recenzija
Game HR - game servers & hosting solution
Race Driver: GRID Recenzija

Race Driver: GRID - nova poslastica iz Codemastersa - nastavak popularnog Race Drivera izašao je 30.05.2008. Dali je bolji od prethodnika ili gori, dali je zabavniji ili nije te što se promjenilo saznajte u nastavku...

Race Driver: GRID je svestrana trkaća igra, kao i prethodnici, no uvođenjem nekih novih disciplina dodatno širi granice. Igra započinje veoma atraktivno (za neke možda čudno ili komplicirano); naime, na samom početku ste odmah smješteni za volan Dodge Vipera SRT-10 kako biste malo projurili Detroitom (u kojem se radnja igre odvija). Naravno, odmah na početku imate jednu utrku. Kad ju odvozite, pojavljuje se vaša menadžerica koja će vas uvesti u daljnju igru. Tako započinje vaša kariera.

Kao i u sličnim nastavcima (NFS), u igri se sve vrti oko novca. Novac kojim raspolažete su euri (€). Znaći, u igri utrkama i vožnjama zarađujete te kupujete aute i nove dijelove za njih. Na početku imate nekoliko malih uvodnih utrka gdje zaradite nešto novca i dobijete svoj prvi auto kojeg možete prefarbati. Nažalost, detalji uređivanja auta nisu kao kod NFS-a, ali zadovoljit će vas. Nakon što ste dobili auto, morate odrediti ime tima i zatim krećete dalje!

U igri prije svake utrke možete odabrati težinu (isto to možete vidjeti i u Test Drive Unlimited-u). O odabiru težine igranja vam ovisi i broj bodova koje ćete dobiti. Nemožete dobiti isti broj bodova na laganom i teškom. A tu je i ugled; što na težoj razini igrate, donosi vam veći ugled. Ukoliko su vam neke discipline preteške, ova igra vam omogućava da unajmite vozača za svoj tim pa tako kad zapnete, jednostavno unajmite experta da riješi tu disciplinu umjesto vas.

Nakon što odvozite nekoliko onih uvodnih utrka, morati ćete voziti sponzorske utrke. To su utrke u kojima imate sponzore koji vasm plaćaju da uradite ono što oni od vas traže. Oni će tražiti ili da dođete unutar toliko i toliko prvih mjesta, ili da dođete prvi itd. A ukoliko izvršite ono što od vas traže, dobivate bodove i novac od njih. No tek poslije dolazi ono najbolje; tri glavna eventa. To su skupine ARL badge (SAD), Euro licence (Europa) i J-Speed (Japan). Svaka od njih se dijeli na još tri podskupine. Njih otvarate kako prelazite, a naravno, morate platiti da biste ih otvorili. Detroit, San Francisco i Long Beach će vam biti najteže staze. Morati ćete dobro zapamtiti svaki dio staze kako sljedeći put nebi griješili. Da, dobro ste čuli! Neke ćete staze morati ponavljati jer nećete uspjevati iz prve, a i sama vam igra omogućava da ponavljate ukoliko želite zaraditi, pa čak i ako ste prethodni put pobijedili. Pošto se u igri sve vrti oko novca, to ćete biti prisiljeni često raditi.

U Americi su uglavnom ulične utrke sa muscle autima te neka vrsta Destruction Derby-a. Naravno, tu su najčešće auti poput poznatih "Amerikanaca" Dodge Viper-a ili Mustanga. U Europi uglavnom prevladavaju utrke formulama i touring autima, a tamo ćete biti u mogućnosti voziti po najpoznatijim stazama svijeta. U Japanu ćete se uglavnom susretati sa tjuniranim autima i utrkama sa velikim dozama drifta.

Osvrnut ću se na samu fiziku vožnje. Ona je izvrsno izvedena i to spriječava da vam igra bude monotona i dosadna. Najviše ćete to osjetiti na nekim jačim autima. Igra je veoma realna; previše gasa u zavojima i dolazi do proklizavanja, izlijetanja pa čak i prevrtanja auta. Osjetit ćete svaku neravninu ili nepravilnosti. Neki će misliti da to i nije neki problem. Nebi ni bilo nešto posebno da vaš auto nije potpuno destruktabilan. Da, upravo tako! Na autu možete razbiti svaki dio. Možete od njega napraviti staru "kantu"; s njega mogu otpasti skoro svi dijelovi, a tu su i razne ogrebotine, udubljenja, proširenja i još mnogo raznih oblika rasturanja vašeg vozila. I naravno, svaki dio koji vam otpadne, ostaje na stazi do kraja utrke i morate dobro paziti jer nalet na neki veći dio pri većoj brzini vam jamči sigurno izlijetanje sa staze, dok možete i doslovno poletjeti autom.

Naravno, možete i totalno uništiti auto tako da više nemožete nastaviti utrku. Tu bi trebao biti kraj, ali nije, zahvaljujući novoj funkciji koju ova igra posjeduje - Flashback! Predočite si to kao neki vremenski stroj. Kad napravite "totalku" od vašeg ljepotana, imate tri opcije: završiti utrku, ponoviti utrku ili iskoristiti Flashback! Ukoliko odaberete Flashback, aktivira vam se Instant Replay. Odvrtite igru u natrag do vremena kad ste još bili stabilni na cesti te pritisnete tipku F12 (defaultne postavke) kako biste iskoristili Flashback. Tada ste vraćeni u tu situaciju i možete nastaviti, uz uvjet ako opet ne učinite istu grešku. Naravno, Flashback nemožete koristiti beskonačno puta tako da pazite kad ga koristite. No ako ste dobar vozač, neće vam baš trebati.

Kako je i fizika odlično izvedena, tako je, naravno, i grafika ove igre jednostavno savršena, počevši od detalja. Razina detalja je nevjerojatna (osobito na autima). Staze izlgedaju kao da ste u stvarnosti, od same ceste, do ostalih objekata, okoline itd. U prvo ćete se vrijeme samo diviti toj ljepoti dok se ne priviknete. Uz visoku razinu detalja, tu je i velika količina efekta. Najviše su razrađeni efekti dima i prašine. Ukoliko doživite jak sudar, jedno vrijeme nećete vidjeti ništa oko sebe, jer će sve prekriti dim i prašina. Kad se sve slegne, vidjeti ćete oko vas hrpu dijelova i vjerojatno koji uništeni auto. No, nemojte da vas brine zahtjevnost igre. Dobro je optimizirana i nemorate imati "on the top" mašine da bi igrali igru, no ipak je potrebno nešto zahtjevnije računalo. Zvuk je solidan. Zvukovi tijekom same utrke su prilično dobri, no podloga u meniju je ograničena na samo jednu melodiju što čini navigaciju menijem dosadnu.

Ova igra ima još jednu manu. Nema potpunu kompatibilnost sa čak ni najboljim volanima i gamepadima, tako da vam savjetujem da se držite tipkovnice zasad. Kažem zasad zato jer je u izradi patch koji će omogućiti poptunu kompatibilnost, tako da ovaj problem neće dugo potrajati. Kako biste zaboravili tu manu, spomenut ću multiplayer komponentu. Imate mogućnost igranja do 12 igrača istodobno na svim lokacijama i imate veliki broj auta na izbor.

I na kraju nekakav zaključak; po meni je Race Driver: GRID jedna izvrsna igra (jedna od boljih) koju svakako trebate probati, pa čak i ako niste miljenik simulacijavožnje i utrka. Naravno, kao i svaka druga, i ova igra ima svoje mane, no isto tako ima i pregršt vrlina koje nas natjeraju da zaboravimo na mane. Da su još sredili bolje zvuk u meniju, kompatibilnost sa gamepadima i volanima te ubacili još neke poznate staze, bilo bi savršeno. Ali, svaka igra mora imati svoje mane.